Partnereink: ESK | Csubakka! | Hitel | Geek Poló Bolt | Kanizsa Elektronika | Kanizsai Foglalkoztatási Paktum | Nagykanizsa Vásárcsarnok
Hallgassd Te is (katt. ide) a lokalhoszt.hu kedvenc online rádió adóját a LazaRadio-t! De ha röhögni akarsz, akkor válasszad a Csubakkát!

BejelentkezésBejelentkezés:
Név: Jelszó:

Dátum: 2017. november 18., Szombat
Boldog névnapot: Jenő
Jelenlegi látogatók: kocka

Silent Hill: Homecoming, PC-s parázás!

A horror-játékok kedvelői előtt nem cseng ismeretlenül a Silent Hill név. A japán túlélő horror egyedi hangulatával és képi világával a képernyőhoz láncolta a játékosokat a konzolokon és PC-ken egyaránt.

írta: Fido, 2008.11.14. @ 21:25
hozzászólások: 0 db
megtekintve: 8028

Aki nem ismerné az előző PC-re is megjelent Silent Hill játékokat, az sürgősen pótolja lemaradását. Számomra a legmaradandóbb rész az a Silent Hill 2: Restless Dreams volt és talán utána a negyedik epizód, amely a hangzatos The Room alcímre hallgatott. Sajnos, (mint mostanában egyre több játék) a Silent Hill cím is egy franchise lett, és ezt a legújabb részt már nem a szokásos japán fejlesztők, hanem egy amerikai csapat készítette el. Majd meglátjuk, hogy sikerült nekik összerakni ...
Azért annyira nem kell megijedniük a régi SH játékosoknak, mert a "japán vonal" azért valamennyire megmaradt, mivel ennek a játéknak is a zenéit Akira Yamaoka komponálta, aki már elkápráztatta füleinket az előző részekben is. És még egy utolsó megjegyzés: a Silent Hill játékokat éjszaka, egyedül a sötét szobában a "legfílingesebb" játszani, ezt ne feledjük el ...


Otthon, édes otthon ...

A Homecoming főszereplője Alex Shepherd, aki eltűnt testvérét szeretné megtalálni a lehető legrosszabb helyen. Amit még fontos tudni főszereplőnkről, hogy eredetileg katona volt. Így nem áll messze tőle az egyes kézi és lőfegyverek használata, továbbá olyan mozdulatokat láthatunk tőle, amelyek nem tud bárki fia kivitelezni. A játék már kezdetnél megadja az alaphangulatot, az amerikai Double Helix fejlesztőcsapat szerintem megtalálta a Silent Hill féle idegborzolós képi és hangi világot. A Homecoming egy rémálommal kezdődik, amelyben az igazi színtiszta SH-es alternatív démoni valóságába csöppenünk. Az amúgy is alternatív és a még démonibb alternatív valóság közti átmenetet a Silent Hill filmből vették át. Először halljuk a szirénát, szinte már érezzük, hogy itt valami nagy baj lesz. Aztán a falak, a padló, a plafon és a tereptárgyak elkezdenek "felületet váltani", a viszonylag szebb falak felveszik, a barnás-vöröses lepusztult külsőt, az ajtók tiszta rozsdásak lesznek és megjelennek a falakon az ijesztő és folyamatosan pörgő ventillátorok, amelynek vibráló árnyéka alapból a frászt hozza az emberre. Aztán megjelennek velünk szemben az első nővérkék, akiknek az alakjuk szép formás ... de sajnos nincsen arcuk, nem tartoznak az élők sorába és késsel hadonásznak az orrunk előtt. Sajnos nincs más megoldás, könyörtelenül le kell kaszabolnunk őket. És ha láttuk a filmet, akkor tudjuk, hogy ki fog eljönni amikor a démoni alternatív világba kerülünk. Igen, nem más mint a Piramisfej, a Silent Hill 2 egyik legfélelmetesebb ellenfele. Gondolom, hogy ezt a "poént" nem egyszer fogják elsütni a játék során.

Miután magunkhoz térünk, egy kamionban találjuk magunkat és éppen úton vagyunk hazafelé. De mikor hazaérünk szeretett kisvárosunkba, észrevesszük, hogy valami nincs rendjén. A hatalmas köd, a kihalt utcák és üzletek, sehol egy ember ... igazi hamisítatlan Silent Hill hangulat. Aztán besétálunk szülőházunkba, ahol még több érdekesség fogad minket. Azt tudni kell ugye a Silent Hill játékokról, hogy több féle befejezésük van, és a történet is eléggé összetett. Vannak dolgok, amelyek elgondolkodtatóak, és lehet, hogy csak a második végigjátszásnál jövünk rá a burkolt jelentésekre. Szóval ami érdekes, hogy a házunkban, a családi fotókon rajta vannak a szüleink, kisöcsénk, de mi egyiken sem. Továbbá, ahogy egyre több helyre bejutunk a házunkba, egyre több és több emlék villan fel, amelyek szerint nem éppen makulátlan volt családunk élete. Aztán találkozunk édesanyánkkal, aki elmondása szerint egyedül van a házban, mióta kisöcsénk Josh eltűnt, és apánk is a keresésére indult (de persze ő sem tért vissza). És lényegében innen indul be a játék története, öcsénknek Joshua-nak a keresésére indulunk ...


Szemtől szemben a Piramisfejjel ... csak semmi pánik! :D


Jóféle ...

Ha a fenti szövegelésemből nem derül ki, akkor itt is leírom, hogy szerintem hozza az eddigi Silent Hill játékok színvonalát. Ráadásul a hangulata is a helyén van. Szürke, nyomasztó, félelmetes, groteszk, torz, elvont és amikor kell "hirtelen ijesztgetős". Ahogy haladunk előre a történetben, nem csak absztraktnál absztraktabb (jó kis kombó mi?) bestiákkal találkozunk, hanem más, még a városban élő furábbnál furább alakokkal. Kezdve a régi hölgyismerősöktől, a fegyverbolondokon át, az utolsó helyi rendőrig. Mindegyiküknek megvan a saját maga története, sajátosságai és szerepe a történetben. Visszatérve a szörnyetegekre, mindegyiket le lehet gyilkolni szépen, a hozzá való fegyverrel és technikával, erőnlétüktől és nagyságuktól függetlenül.
Mint megszokhattuk, nem csak a történet és a harc áll középpontban, hanem a különböző logikai feladványok is. Nem egyszer kell megtornáztatnunk az agyunkat, hogy ki tudjunk nyitni egy ajtót, vagy megtaláljuk a továbbjutás lehetőségét. Ebbe szintén belekóstolhatunk a játék elején a kórházban, amikor a meglévő kórlap mellé felhelyezzük a másikat is a fénytáblára, és a két kórlap aljára felvésett számkombináció adja, a cella nyitószerkezetének a kódszámát.


Irányítás, grafika, hangok, egyebek, összegzés

Az irányítás nem lett rossz, 1 óra alatt simán hozzászokik az ember, bár néhány gombot azért jobb átállítani a saját ízlésünknek megfelelően. Amikor meglátunk egy ellenfelet, akkor felvesszük a harci pozíciót, és a két féle támadási módot (kézifegyvereknél, gyenge és erős támadás) jól kombinálva hamar kifektethetjük rosszakaróinkat. Mint már említettem, a készítők szerint (is) csak technika és a jó fegyver választás függvénye, hogy miként jövünk ki egy csatából. Bár így volt ez az előző részekben is. A grafikára nem lehet panaszunk, nem egy Crytek féle motor, de egy túlélő-horrornak bőven megteszi. Ami rossz pont, hogy állítólag sok Radeon X**** szériának meggyűlik a baja a játékkal (sokak szerint nem is fut vele egyáltalán). Ami még félelmetesebbé teszi az amúgy sem barátságos környezetet, az a fények hiánya. Zseblámpánk tényleg csak azokat a helyeket világítja ki rendesen amerre nézünk, a többi minden marad félhomályban. Az árnyékokat viszonylag jól kezeli a játék motorja. Ami nagyon teszik, hogy ha nekifutunk kisebb nagyobb tereptárgyaknak, például székek, állványok, ruhaakasztók stb. akkor azok annak a rendje módja szerint borulnak jobbra balra, idegesítő csörömpölés közepette. Apropó hangok, nagyon idegesítőek. Talán ez az egyik mozgatórugója a játék nyomasztó hangulatának, hogy minden helyen (legyen az a város utcái, vagy éppen a temető) különböző folyamatosan ismétlődő, behatárolhatatlan, evilágon túli zörejek, vinnyogások, csörömpölések és egyéb hangok húzzák folyamatosan idegszálainkat (akik játszottak már Silent Hill-el, tudják, hogy miről beszélek).

Már a cikk elején is említettem Akira Yamaoka nevét, aki nagyszerű zenéket írt az eddigi Silent Hill-ekhez is, és ehhez a részhez is ezt tette. A játék "főzenéje" a One More Soul to Call címre hallgat, amelyet Mary Elizabeth McGlynn nevezetű hölgy énekel és illik a Homecoming hangulatához (hallgassátok meg).
A végére így ismételni tudom csak magamat. A Homecoming méltó utódja a Silent Hill játékoknak, az igaz, hogy nem sok (vagy szinte) semmi újdonságot nem hoz a szériába, de a stílust kedvelő játékosoknak kötelező darab! Egyszóval időtálló játékot alkottak, amely legalább egy végigjátszást megér ...


Silent Hill: Homecoming

Hozzászólások

Hozzászólás (anonymus)
<<-- Kérlek, írd be ide azt a szót, hogy kocka, különben a hozzászólásod nem fog megjelenni ebben a cikkben!

Ehhez a cikkhez még nem szólt hozzá senki!

  - Ingyen ajándékok

Facebook Oszt lájkoló a Fészbúkon?



Videók, képek, viccek, Csubakka Ha röhögni akarsz ...



Ingyenes elektronikai termékek Ingyenes termékek ...



Konzol Magazin Ha nem PC, akkor konzol!



Gyors keresés Keresés




Keresendő szöveg:

Club7 Rádió LazaRadio


LazaRadio

Szavazás Szavazás


Vannak új szerkesztőink! Miből szeretnél többet?


Jó lenne még több hír!
9 %
Még több kivesézős cikket akarunk!
3 %
Jó lenne néhány új gépigény is!
2 %
Letötltéseket akarunk!
52 %
Legyen több mindenből!
15 %
Bikicsunáj!
19 %
Összes szavazat: 158 db

Képgaléria Képgaléria




további képek ebből a galériából:
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky zóna-teszt screenshotok!

Statisztika Statisztika


Hírek: 1118 db
Cikkek: 140 db
Kockafejek: 33193 db
Hír hozzászólások: 3567 db
Cikk hozzászólások: 1837 db
Fórum hozzászólások: 1117 db
Összes hozzászólás: 6521 db

Hirdetés Hirdetés




2007-2010. Minden Jog Fenntartva - lokalhoszt.hu
Email: fido@lokalhoszt.hu
Honlapkészítés, webtárhely
Többen kérdezték már, hogy mi az oldal célja? Akkor legyen mondjuk ez a cél: Világuralom! :D


Az oldal legenerálva 0.029937 másodperc alatt.